tisdag 13 december 2011

Julpysslat.

Idag har jag och mamma Leonora och Mollie och Ebbe,Harry julpysslat. Jag har försökt göra änglar men alla blev misslyckade. Det här med pyssla är nog inte riktigt min grej. Fast jag är bra på att göra julkort men det är nog bara det. Sen har jag varit ute i mökret och fixat staketet i Cillas hage för att tråden hade lossnat från isolatorena i ösregn på köpet jag var väldigt blöt när jag till slut kom in igen. I morse när jag var i skolan hade vi luciatåg och jag var lucia. Det gick jättebra men jag hade fullt med stearin i håret den första kvarten gjorde det ont för att det brändes i hårbotten av stearinet, Men efter ett  tag slutade det att göra ont.  HA EN FORTSATT TREVLIG KVÄLL ALLA !

3 kommentarer:

  1. Du var underbar som Lucia!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Stearin i hårbotten är verkligen INTE skönt, men jag är säker på att du var en alldeles fantastisk lucia!!
    Pyssel är inte heller min bästa gren. Jag har just kommit från jobbet, där jag bland annat planerat torsdagens pysselstund.
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Fy för stearin i hårbotten!
    Du gjorde ett bra lucia-framträdande, Tilda. Hela klassen visade upp ett fint luciatåg. DEt var trevligt att få se, tycker jag.

    SvaraRadera