fredag 16 december 2011

Söta ,busiga,Cilla


Jag älskar Cilla väldigt mycket för att hon är världens goaste och sötaste lilla ponny. Men ibland är hon faktiskt lite jobbig som idag då till exempel när hon tror att allting bara ska hoppa fram och döda henne. Det kan vara en sten eller en trästock som inte har legat där innan men värst av allt är nog ändå kossorna, hon har en riktig koskräck. När hon fjantar sig tvärvänder hon, stannar, hoppar iväg eller vrålstirrar på saker. När jag fick Cilla tyckte jag att det var ganska läskigt när hon gjorde på det viset, men nu är jag van och bryr mig inte om henne längre. Jag vet att jag klarar av situationen.


Imorgon ska jag, mamma och Pär- Ola till Malmö eller Helsingborg och handla julklappar. Förmodligen ska vi kolla i Hööks-affären, det är en hästaffär med massor med fina saker till både häst och ryttare. Jag har längtat efter att åka till Hööks, jag ska nämligen spana på ett nytt träns till Cilla.
Högst på önskelistan i tränsväg är ett glammigt svart träns med blingigt pannband.
 

 HA EN FORTSATT TREVLIG KVÄLL ALLA !

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du verkar ha en charmig häst som vågar visa upp alla sina egenskaper. Hoppas det blir en lyckad dag i morgon och att det inte blir för mycket folk att trängas med.

    SvaraRadera
  2. Visst är de fjantiga när de håller på! Tur att Cilla har dig som älskar henne ändå.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera