lördag 4 februari 2012

IMORGON ÄR DET DAGS !

Idag när jag vaknade gick jag direkt och släppte ut hästarna. Sedan gick jag in och åt frukost. Efter det gick jag ut igen och mockade och fixade stallet, och krattade gårdsplanen. Och då var klockan 9 på morgonen. När jag hade mockat en stund skulle´jag gå in och fylla nytt vatten i kaninens vattenflaska, och då såg jag att Jalle hade hoppat in till Cilla i hagen. Och då hämtade jag mamma så fick hon hjälpa mig och jag hade ju satt på elen. Men ja den var inte riktigt som den skulle , så Jalle fick stå inne nästan hela dagen. Inte så kul för en häst kanske men han skulle ju rymma annars!. Den där rackans bushästen !!!!

Resten av dagen har jag mest fyllt vatten eftersom att det frös till is hela tiden och mockat eftersom Jalle och Cilla stod inne. Annledningen till att Cilla stod inne var föratt hålla Jalle sällskap. Cilla red jag i alla fall ut en runda så att hon fick komma ut lite också.

Nu har jag precis putsat klart alla grejerna så att dom är fina när jag ska iväg och hoppa pay and jump med Cilla imorgon, det blir kul !
FORTSATT TREVLIG KVÄLL ALLA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar