torsdag 2 februari 2012

UCSH FÖR KYLA !

Idag när jag kom hem från skolan åt jag en macka gjorde läxan och gick ut i stallet. När jag kom ut i stallet så tog jag in Cilla och Jalle. Jag borstade Cilla och gjorde henne i ordning. Sen så red jag ut en sväng Cilla var jättepigg hon travade på tvären nästan hela tiden, hon var jättebusig ! När jag kom in på skogsvägen så skulle jag trava lite. Hon gjorde ökad trav hela vägen.

När jag kom hem var det bara åh sätta igång med att mocka och fixa allt som skulle göras.
Jag längtar lite tills vi ska flytta nu. För att där kommer vi alltid ha de varmt och skönt inne i huset och varm vatten och vattenslang i stallet, så att man slipper hålla på och bära vattenspannar fram och tillbaka hela tiden. Dessutom tror jag att både huset och stallet kommer bli superfint.

Men nu är jag trött på kylan. Och det värsta är att det nog ska komma ännu mer snö ucsh !
FORTSATT TREVLIG KVÄLL ALLA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar