torsdag 12 april 2012

Dag tre i London

I morse vaknade jag tio över sju ungefär, och då var Anna redan vaken! Hon berättade att jag hade pratat i sömnen under natten vilket jag inte hade en aning om!
Sedan gick vi ner och åt frukost, och där skulle jag äta en rostad macka. Först så var brödrosten jätteseg, brödet blev aldrig klart! Men sedan gick det jättefort för den att bli klar. Sedan var det Annas tur att rosta en macka. Då hade brödrosten värmts upp lite vilket hon inte tänkte på! Hon glömde nämligen att sänka värmen! Så redan efter andra varvet var mackan kolbränd, totalt kolsvart. :)
Efter frukosten åkte vi tunnelbana som var fullsmockad med folk till the Tower of London, där kollade vi på kronjuvelerna. Det var väldigt fina diamanter och rubiner på kronor som suttit på kungars och drottningars huvuden.
Efter det åkte vi in till stan och shoppade tröjor, eller rättade sagt, jag shoppade och Anna gick med in i alla affärer.
När vi tröttnade på att shoppa, tog vi bussen till Kensington Garden och gick till platset där William och Kate bornär de är i London. De hade en väldigt fin trädgärd med damm och fina blommor. Där fanns också en tam ekorre, som jag fick en väldigt fin blid av!
Sedan så åt vi varsin maffig och väldigt god glass p åen glassrestaurang som heter Häagen Dazs.
På kvällen när vi hade varit på hotellet en stund, så gick vi ut och åt på en väldigt fin restaurang med god mat! Den hette Garfunkels.
På väg därifrån gav jag lite pengar till en fattig och hemlsö tant som blev väldigt glad över att få elva kronor.
From Tilda

1 kommentar:

  1. Du har det härligt kan jag förstå. Vad trevligt att du skriver om hur du har det här. Roligt att läsa!
    Tänk att så lite (tänker på de elva kronorna) kan glädja någon så mycket.
    Kram!

    SvaraRadera