torsdag 12 april 2012

London dag 2

Idag vaknade jag halv sju ungefär, sedan gick jag och Anna ner i källaren på hotellet och åt frukost. När vi hade gjort det gick vi ut för att se lite sevärdheter. Först så gick vi till Buckingham Palace, det var väldigt fint. Det hade en välidgt stor trädgård, guldgrindar och en vakt med jättehög pälsmössa, det såg ut som om det var gjord av björnpäls.
Sedan gick vi till en park som det fanns en massa fåglar och en tam ekorre i, den var jättesöt. Parken hette St James' Park. När vi hade gått i parken en stund såg vi en rabatt full med blommor, som min moster var tvungen att ta kort på, hon älskar blommor väldigt mycket! När vi var på väg därifrån gick två män förbi, jag tyckte inte att det var något särskilt med dem! Men så sa Anna:
- Åh! Det var ju Oskar och Peter Jöback.
Vi fick jättebråttom att ta fram våra kameror, men vi var lite för långsamma så det fick bli en bild bakifrån.  :)
Efter det gick vi och kollade på gatan där premiärministern bor. Efter det gick vi ner till parlamentet där vi tog en massa fina bilder på Big Ben.
Sedan åkte vi London Eye, det var jättehögt upp i luften. Där tog jag många bilder med min mobil. Sedan kollade vi på en 4D-film. Glasögonen vi behövde var så stora att jag inte ens kunde sätta fast dem bakom öronen. Filmen var häftig för det var så verkligt och det kom vatten sprutande på oss.
Efter filmen gick vi längs floden och över en bro till St Pauls katedral. ´Vi kollade på kyrkan utanpå, den var väldigt fin och väldigt stor.
Sedan åkte vi buss till Towern. Men det var sådan kö till biljetterna att vi struntade i att gå in och åkte till Horse Guards Parade och kollade på vakterna och deras väldigt fina hästar istället. Där tog vi också en massa bilder.
Efter det åkte vi in till Oxford street och shoppade, där handlade jag fem par tröjor och ett par converse till.
På kvällen gick vi till en italiensk restaurang och där så bjöd jag Anna på middag. Jag åt spaghetti bolognese och Anna en stark pasta. Jag beställde, såg till så att vi kunde betala och betalade och pratade engelska med servitören.
Bye bye from Tilda in London

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar