tisdag 10 april 2012

LONDON !!!

Imorse väckte mamma mig halv 6 ungefär, sedan gick jag ner och åt en rostad macka och drack ett glas oboy. Sedan kom min moster Anna och min mormor och hämtade mig, så körde vi in till tågstationen i Sölvesborg. När vi hade väntat en stund så klev vi på tåget, som skulle gå till Köpenhamn. När vi kom till Malmö var vi tvungna att byta tåg, för att det var så trångt eftersom att det var en vagn som var sönder. Men när vi äntligen kom fram till flygplatsen i Köpenhamn, så lämnade vi av våra resväskor och gick genom säkerhetskontrollen, den klarade vi galant.
På flygplanet fick vi tyvärr inte sitta på samma plats, eller jag menar jämte varandra, men en man som skulle sitta jämte mig var jättesnäll så han och Anna bytte plats så vi kunde sitta jämte varandra i alla fall.
På flyget serverade dom gratis coca cola och kakor och lite annat, så jag tog en cola. Burken var ungefär hälften så stor som de brukar vara.
När vi landade fick vi stå i en jättelång kö för att kunna visa våra pass. Efter det åkte vi tunnelbana till vårt hotell som heter Ashburn hotel. Hotellrummet är jättefint.
När vi hade lämnat in väskorna åkte vi till Madame Tussauds vaxkabinett. Det var jätteroligt där. Dockorna såg verkligen levande ut! Men det var inte så lätt att ta kort på dockorna för att det var så mycket folk, det kom alltid någon i vägen, men jag fick i alla fall någa bra bilder,
När vi gått klart där tog vi tunnelbanan till  Oxfort street där jag köpte vita converse för bara 400 kronor, så imorgon eller på torsdag ska jag köpa ett par converse till!
När vi var på väg från skoaffären såg vi ridande poliser, hästarna var väldigt fina!
Good Bye from Tilda

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter! Njut av semestern nu!
    Kram Mia

    SvaraRadera